Find dit lønestimat her

Snorker din partner?

Forside > Løn > Servicekoordinator

Servicekoordinator løn

Hvad tjener en Servicekoordinator i Danmark?

Opdateret marts 2024

0 kr.

Gennemsnitlig månedsløn

223 kr.

Timeløn (37 timer)

427.944 kr.

GNS. Årsløn

36.500 kr.
gennemsnit
28.530 kr.
Lavt gennemsnit
42.794 kr.
Højt gennemsnit
DEL

Tjek, hvor meget du kan spare ved at skifte a-kasse til FTFa

Hvad tjener en Servicekoordinator?

En servicekoordinator tjener omkring 36.500 kr. om måneden.

Hvad laver en servicekoordinator?

En servicekoordinator er ansvarlig for at sikre, at kundeservice er effektiv og professionel. Deres opgave er at håndtere klager, løse problemer og sørge for, at kunderne får den bedst mulige service.

En servicekoordinator har typisk mange forskellige opgaver. De skal være i stand til at hjælpe kunderne med at få det produkt eller den service, de har brug for. De skal også kunne løse problemer og håndtere klager. De skal også sikre, at kunderne får den bedst mulige service.

Servicekoordinatorer skal også holde sig ajour med nye produkter og services, der tilbydes af virksomheden. De skal også sikre, at kundeservicepersonalet er veluddannet og klar til at hjælpe kunderne.

Hvad påvirker lønnen hos en servicekoordinator?

Lønnen hos en servicekoordinator afhænger af flere forskellige faktorer. Virksomhedens størrelse, branche og geografiske placering kan alle have indflydelse på, hvor meget en servicekoordinator tjener.

Uddannelse og erfaring spiller også en stor rolle. Jo mere uddannelse og erfaring en servicekoordinator har, jo højere servicekoordinator løn kan de forvente.

Derudover kan ekstraordinære evner og færdigheder have en effekt på lønnen. Nogle servicekoordinatorer har særlige evner og færdigheder, som de kan bruge til at øge deres løn.

Hvordan bliver man servicekoordinator?

For at blive servicekoordinator skal man have en baggrund inden for kundeservice. Det betyder, at man skal have kendskab til kundeserviceprocesser og være i stand til at løse komplekse kundeproblemer.

Derudover skal man have et godt kendskab til virksomhedens produkter og services, og man skal have forståelse for, hvordan kunderne bruger dem.

Endelig skal man have en god forståelse for, hvordan man håndterer klager, og hvordan man håndterer kundeservicepersonale.

For at blive servicekoordinator skal man typisk have en bacheloruddannelse eller lignende. Nogle virksomheder kræver også, at man har erfaring inden for kundeservice.

Beregn hvor meget du kan spare med FTF A-kasse

Tjek, hvor meget du kan spare ved at skifte a-kasse til FTFa